ikona telefonu 730 36 83 83     

ikona telefonu 730 96 84 88      

ikona telefonu 515 95 22 95     

ikona maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.     

separator     

 


 

Nasze artykuły:

Wyspa kuchenna w salonie z aneksem kuchennym


Rozwiązania typu open space zyskują na popularności. Ich jednym z głównych elementów jest połączenie salonu z kuchnią i stworzenie pomieszczenia, w którym skupia się życie domowników. Posiadając salon z aneksem kuchennym warto rozważyć zbudowanie wyspy kuchennej...

Założenie Książki Obiektu Budowlanego

Nasza oferta obejmuje także założenie Książki Obiektu Budowlanego dla klientów z Katowic i pozostałych miast na Śląsku. Pomagamy w prowadzeniu niezbędnej dokumentacji budowlanej, bez której niemożliwe jest prawidłowe zarządzanie posiadaną nieruchomością.

 

Co to jest Książka Obiektu Budowlanego?

Książka Obiektu Budowlanego (KOB) to zbiór najważniejszych dokumentów, w których określane są okoliczności eksploatacji określonego budynku. Książka prowadzona jest najczęściej w formacie A4. Jej prowadzenie jest obowiązkiem każdego właściciela lub zarządcy obiektu budowlanego. Książka zakładana jest w momencie rozpoczęcia użytkowania nieruchomości i prowadzona przez cały okres eksploatacji budowli. Ważny jest fakt, że każdy budynek musi mieć oddzielną książkę. Właściciel lub zarządca budynku, który zaniecha prowadzenia KOB popełnia wykroczenie i w związku z tym może zostać pociągnięty do odpowiedzialności oraz ukarany karą grzywny.

 

książka obiektu budowlanego Baks

Na co składa się nasza oferta w związku z założeniem Książki Obiektu Budowlanego?

Dbając o potrzeby naszych klientów zajmujemy się założeniem Książki Obiektu Budowlanego i prowadzeniem jej w trakcie eksploatacji obiektu budowlanego. Nasza oferta w tym zakresie obejmuje ponadto uzupełnianie dokumentów o wpisy dotyczące nowych zdarzeń zaistniałych w czasie użytkowania nieruchomości. Proponujemy również dłuższą współpracę obejmującą pomoc w obowiązkach związanych z kosztorysowaniem prac budowlanych, okresowych kontrolach i przeglądach technicznych oraz innych sprawach, które związane z dokumentacją budowlaną.

 

Kiedy założyć Książkę Obiektu Budowlanego?

Założenie Książki Obiektu Budowlanego jest obowiązkowe na mocy prawa budowlanego i powinno odbyć się wraz z rozpoczęciem użytkowania obiektu. Warto jednak pamiętać, że nie jest ona jednorazowym dokumentem – musi być aktualizowana w przypadku zmian w budynku, takich jak modernizacje, naprawy czy rozbudowy. Dzięki temu zawsze zawiera najświeższe informacje o stanie technicznym obiektu.

Założenie Książki Obiektu Budowlanego jest zatem istotnym etapem w procesie budowlanym i powinno być wykonane przed użytkowaniem budynku. Przestrzeganie tego wymogu ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa użytkowników obiektu oraz ułatwienie ewentualnych prac modernizacyjnych czy remontowych. Jednocześnie warto pamiętać, że KOB to dokument wymagający regularnej aktualizacji, co pozwoli na zachowanie jej stałej wartości i przydatności dla użytkowników obiektu.

 

Co wpisuje się w Książkę Obiektu Budowlanego?

W Książce Obiektu Budowlanego wpisuje się wiele danych związanych z obiektem. Znajdują się w niej informacje dotyczące m.in. właściciela i użytkownika obiektu, jego przeznaczenia oraz opisu technicznego. Umieszcza się w niej także informacje dotyczące materiałów wykorzystanych podczas budowania, terminów przeprowadzonych prac oraz dokonywanych napraw i modernizacji. Są tam również zapisywane wszelkie zmiany wprowadzane w konstrukcji obiektu oraz jego instalacjach. W książce tej znajdują się informacje dotyczące przeprowadzonych kontroli i badań technicznych. Wszystkie te informacje są niezwykle istotne dla osób zarządzających danym obiektem oraz dla służb nadzorujących bezpieczeństwo i jakość budowli.