vrRynek sprzedaży nieruchomości zmienia się wraz z rozwojem technologii. Internet i wysokiej jakości aparaty cyfrowe pozwoliły zaprezentować fotografie istniejących nieruchomości ze szczegółami. Coraz więcej deweloperów tworzy także wysokiej jakości wizualizacje, które prezentują nowe mieszkania wraz z propozycja wykończenia. Na horyzoncie jest jednak nowy trend, który może całkowicie zmienić podejście do prezentacji nieruchomości. To okulary VR, czyli wirtualna rzeczywistość.

Niektóre firmy już dzisiaj tworzą dla swoich klientów prezentacje VR, dzięki którym Ci mogą niemalże wejść do wirtualnego domu i rozejrzeć się dookoła, widząc wszystko ze szczegółami. Jest oczywiście spora grupa osób, która potrafi zwizualizować sobie projekt budowlany. Pozostali ludzie są jednak grupą docelową dla VR, które pozwala im zobaczyć swoje przyszłe mieszkanie zanim jeszcze na działkę wjedzie pierwszy sprzęt. Nowoczesne urządzenia pozwalają przekazać obraz tak szczegółowy, że czasami trudno go odróżnić od rzeczywistości.

Wirtualne prezentacje jednak kosztują i nie są to małe koszty. Są one uzależnione od wariantu, który wybierze deweloper a ma tak naprawdę 2 możliwości:

Opcja tańsza,

czyli wykonanie zdjęć aparatem 360 stopni w już istniejącym domu. To rozwiązanie wymaga zakupu drogiego aparatu, jednak jest to tylko jednorazowy koszt. Wadą tego rozwiązania jest jednak fakt, że musi wcześniej powstać modelowy budynek, który zostanie wykończony.

Opcja droższa

to zatrudnienie profesjonalnej firmy, która stworzy prezentację 3d w oparciu o pliki projektowe. Jest to opcja droższa, ale ma ogromne zalety. Po pierwsze, pokazanie klientowi mieszkania nie wymaga jego zbudowania. Może się na przykład okazać, że jakieś rozwiązanie projektowe nie znajdzie poparcia wśród klientów. Wówczas wystarczy poprawić projekt. Innym dużym atutem tego rozwiązania jest fakt, że tego typu prezentacje VR, połączone z silnikami gier komputerowych, pozwalają na wirtualny spacer, który odbywa się płynnie. Dzięki temu klienci mogą naprawdę poczuć się jakby byli w środku.

Firmy, które korzystają z VR w sprzedaży nieruchomości twierdzą, że ta technologia odpowiada za sporą część pozyskanych klientów. Czas pokaże, czy już wkrótce stanie się ona standardem rynku.